Shrň obsah kázání podle toho, jak jsi ho slyšel/a (Pokud to nebylo jasné, prosím, napiš.). Která jeho část souvisela s tvou zkušeností v životě? (Pokud žádná, prosím, napiš).
Tento formulář je využíván k povzbuzení našich řečníků identifikací silných a slabých stránek jejich kázání. Otázky jsou rozděleny do 2 hlavních kategorií: věrnost a komunikace.
Kontextové otázky, strukturní otázky, a aplikace.
Slovo učedník není složité slovo. Zjevně pochází ze slovesa učit. Ale původní řecký význam obsahuje víc než jenom učit se informaci nebo získat znalost.
Tři praktické tipy, jak si připravit kázání mládeži.
Někdy, bez ohledu na to, jak moc studujeme, kolik příběhů vyprávíme a kolik klipů z Youtube používáme, se nám nedaří navázat osobní kontakt s publikem. Nedokážeme své publikum zaujmout. Nedokážeme odpovědět na nejdůležitější otázku každého posluchače: Proč by mě to mělo zajímat?
Ježíš více než polovinu svého učení poskytoval jako odpověď na otázku nebo problém. Jinými slovy, bylo neplánované. Pravděpodobně to platí i pro vás. Přijde student a položí vám otázku nebo po vás kolega chce, abyste vyřešili nějaký problém, a vy musíte být připraveni reagovat v daném okamžiku bez přípravy. Některá z Ježíšových nejlepších kázání byla neplánovaná. Vést neplánovanou lekci - ať už ve velké skupině, malé skupině nebo při rozhovoru mezi čtyřma očima - je umění.
Všeobecná příprava kazatele zahrnuje jeho ducha a jeho mysl, a to v uvedeném pořadí. Je bezcenné být intelektuálně vybaven pro kázání, když nejsme připraveni duchovně. Stejně tak, i když ne docela, je hrubě nežádoucí být duchovně zdravý a přesto intelektuálně neplodný.
Mimo to, že kazatel musí číst, aby si připravil konkrétní kázání, má být čtenářem. Taková četba je zdrojem informací, přinese nové myšlenky, poskytne ilustrace a celkově vybaví kazatelovu mysl, takže bude plná množství čerstvých myšlenek. Ti, kteří programově nečtou nové materiály, budou brzy podobní gramofonové jehle na poškrábané desce - neustále se opakující a předvídatelní. O takových bude možné zanedlouho říci: „Používají tisíce a tisíce textů, ale všechna jejich kázání jsou stejná!“
Kazatel musí při kázání brát zřetel na konkrétní cíl. Jeho záměr může být popsán jako touha v závislosti na Duchu svatém představit svým posluchačům určitou část Boží pravdy proto, aby v nich způsobila duchovní změnu. Kazatel není pouhým učitelem, který předává znalosti. Má na zřeteli spasení a posvěcení svých posluchačů. Chce, aby se poté, co ho uslyší, stali jinými lidmi ve srovnání s tím, jací byli, než začal kázat.
Kázání by nemělo být nesouvislé, měl by v něm být řád. Aby toho kazatel dosáhl, musí rozumět svému textu a mít stanovený cíl. Neschopnost jasně vyjádřit myšlenku obvykle naznačuje, že kazatel něčemu neporozuměl. Na počátku je třeba opět zdůraznit, že modlitba za přednes má zásadní význam. Dokonce i Pavel prosil efezské za modlitby, aby mu byla dána slova (Efezským 6:19).
Začněte se učit vlastním tempem s učebnou BibleProject. Každá přednáška zdokonalí vaše dovednosti při studiu Bible a oživí Písmo.
Biblické vzdělání na úrovni semináře pro každého a všude. Poskytování vysoce kvalitního biblického vzdělávání křesťanům po celém světě.
Zapojte generaci Z do otevřených rozhovorů o biblických pravdách - zcela zdarma nástroje pro službu mládeži, zdroje a další...
Objevte zdroje pro růst trvalé víry. Najděte praktické nástroje a tipy. Pomozte celému sboru investovat do mladých lidí.
Pomáháme rozvíjet princip učednictví prostřednictvím mediálních prostředků: rozhlas, tiskoviny, internet, veřejné přednášky, kázání, atd.
Máš know-how vedení mládeže, které funguje? Znáš materiály, které stojí za to? Sdílej je s námi.Všechny zdroje, které tady najdeš jsou přidány na doporučení dalších vedoucích. Tak se poděl o ty své a pomoz ostatním mládežím v jejich rozvoji.