Shrň obsah kázání podle toho, jak jsi ho slyšel/a (Pokud to nebylo jasné, prosím, napiš.). Která jeho část souvisela s tvou zkušeností v životě? (Pokud žádná, prosím, napiš).
Tento formulář je využíván k povzbuzení našich řečníků identifikací silných a slabých stránek jejich kázání. Otázky jsou rozděleny do 2 hlavních kategorií: věrnost a komunikace.
Kontextové otázky, strukturní otázky, a aplikace.
Někdy, bez ohledu na to, jak moc studujeme, kolik příběhů vyprávíme a kolik klipů z Youtube používáme, se nám nedaří navázat osobní kontakt s publikem. Nedokážeme své publikum zaujmout. Nedokážeme odpovědět na nejdůležitější otázku každého posluchače: Proč by mě to mělo zajímat?
Ježíš více než polovinu svého učení poskytoval jako odpověď na otázku nebo problém. Jinými slovy, bylo neplánované. Pravděpodobně to platí i pro vás. Přijde student a položí vám otázku nebo po vás kolega chce, abyste vyřešili nějaký problém, a vy musíte být připraveni reagovat v daném okamžiku bez přípravy. Některá z Ježíšových nejlepších kázání byla neplánovaná. Vést neplánovanou lekci - ať už ve velké skupině, malé skupině nebo při rozhovoru mezi čtyřma očima - je umění.
Pro vedoucí je důležité, aby neustále četli a učili se, a je také užitečné učit se od jiných lidí mimo svůj kmen. A přednášky TED poskytují skvělou příležitost poslechnout si některé z nejinovativnějších lídrů naší doby.
Všeobecná příprava kazatele zahrnuje jeho ducha a jeho mysl, a to v uvedeném pořadí. Je bezcenné být intelektuálně vybaven pro kázání, když nejsme připraveni duchovně. Stejně tak, i když ne docela, je hrubě nežádoucí být duchovně zdravý a přesto intelektuálně neplodný.
Mimo to, že kazatel musí číst, aby si připravil konkrétní kázání, má být čtenářem. Taková četba je zdrojem informací, přinese nové myšlenky, poskytne ilustrace a celkově vybaví kazatelovu mysl, takže bude plná množství čerstvých myšlenek. Ti, kteří programově nečtou nové materiály, budou brzy podobní gramofonové jehle na poškrábané desce - neustále se opakující a předvídatelní. O takových bude možné zanedlouho říci: „Používají tisíce a tisíce textů, ale všechna jejich kázání jsou stejná!“
Kazatel musí při kázání brát zřetel na konkrétní cíl. Jeho záměr může být popsán jako touha v závislosti na Duchu svatém představit svým posluchačům určitou část Boží pravdy proto, aby v nich způsobila duchovní změnu. Kazatel není pouhým učitelem, který předává znalosti. Má na zřeteli spasení a posvěcení svých posluchačů. Chce, aby se poté, co ho uslyší, stali jinými lidmi ve srovnání s tím, jací byli, než začal kázat.
Kázání by nemělo být nesouvislé, měl by v něm být řád. Aby toho kazatel dosáhl, musí rozumět svému textu a mít stanovený cíl. Neschopnost jasně vyjádřit myšlenku obvykle naznačuje, že kazatel něčemu neporozuměl. Na počátku je třeba opět zdůraznit, že modlitba za přednes má zásadní význam. Dokonce i Pavel prosil efezské za modlitby, aby mu byla dána slova (Efezským 6:19).
Začněte se učit vlastním tempem s učebnou BibleProject. Každá přednáška zdokonalí vaše dovednosti při studiu Bible a oživí Písmo.
Pět bezplatných biblických a teologických kurzů Cedarville University - Bible a evangelium, Literatura Starého a Nového zákona a Teologie.
Biblické vzdělání na úrovni semináře pro každého a všude. Poskytování vysoce kvalitního biblického vzdělávání křesťanům po celém světě.
Studie verš po verši, jak denně činit učedníky, bezplatné nástroje, blog a další.
Objevte zdroje pro růst trvalé víry. Najděte praktické nástroje a tipy. Pomozte celému sboru investovat do mladých lidí.
Každý student Bible by měl mít základní školení v biblickém výkladu. Stáhněte si pracovní sešit a podívejte se na videa.
Máš know-how vedení mládeže, které funguje? Znáš materiály, které stojí za to? Sdílej je s námi.Všechny zdroje, které tady najdeš jsou přidány na doporučení dalších vedoucích. Tak se poděl o ty své a pomoz ostatním mládežím v jejich rozvoji.